Saturday 8 September 2012

TAK KENAL!!

Dalam bulan Februari,tak silap18 Februari cam tu la..ada la sorang mamat ni add kt FB.............
Dah la dgn tak kenal kita,men redah je post kt FB,,,JOM DATING!


Aku bab-bab orang tak kenal tetiba post mcm tu,,memang hangin la!
JATUH SAHAM OK!
dah la hatiku baru je di robek-robek di siat-siat..
Aku pon ape lagi...terus je la PM dia...
awak ni tinggal kat mane nk ajak2 dating pulakkksss!
Saya tinggal di Batu Pahat,Rasanya kita sedaerah~
Haiyakkkk...org kampung seyh ( dlm hati ni nk tgk sgt muka org x malu ttbe post mcm tu kt wall aku )


Layan punya layan..lorh mamat ni cikgu jgk~
( aku tak pernah nak layan dgn begitu cepat pd org yg aku tak kenal tapi tak tau kenapa dia!! ...)
ok2...dipendekkan jela cerita ek...


D : Saya tak suka kalo setakat nak kenal-kenal kat fb ni sampai serius di bawa keluar..
A : Tapi saya serius je nak kenal dengan awk,sbb sy sdg mencari...
D : Kalau serius pergilah jumpa mak bapak saya...
A : Ok nanti saya jumpa..tp bagi la dulu gambar awak,,saya nak tunjuk pada mak bapak saya
D : ARE U SURE OR NOT..! kite kenal pon baru je 2,3 minggu je..DENGAN XPERNAH FACE 
      TO FACE!


(at the same time,,kiteorg dh exchange number fon pon..sbb dia xde internet kt rumah sewa)


A week after,,dpt msg..awak,mak bapak saya suka la tengok awak..mcm CT NURHALIZA katanye...
heh...rasa nak tergolek-golek kot dpt msg mcm tu!!.. start dr situ benda kecik ni dh mcm serius...
tak semena-mena aku pulak msg ayah aku...Ayah kalau ada orang ajak akak kawen macam mana???



Ayah   : Sapa ajak akak kawen?? Bukan akak baru clash ke?
Aku    : heeee...memang la..Sakit tu masih terasa pon..entah la..ade sorang cikgu ni ajak kawen la
Ayah   : cikgu mana?? cikgu sekolah akak praktikum tu ke?
Aku    : Bukan la....cikgu dalam FB ni...
Ayah   : siapa dia?? Bak meh gambar nak tengok


sesi menghantar gambar lalu fb adek aku bermula....jeng3...
ayah cakap..JANGAN NAK MAIN-MAIN LA PASAL KAHWIN NI!
BERAPA LAMA DAH AKAK KENAL DIA NI?

tipu sunat sikit,,,dalam 3 bulan cm tu..(pd hal 3 minggu!)
SIAPA NAMA DIA?? TINGGAL KAT MANA ? KERJA KAT MANA? DH BERAPA LAMA KERJA? (soalan-soalan berjaya dijawab dgn jaya tanpa tersasul pon)


                                  ......................................bersambung.........................................

kadang-kadang hidup macam orang main judi,,kalah tak dapat,,menang! NAH! hooray-hooray la kau!

3 comments:

  1. takdak sambungan pun ni...

    tapi cam dpt teka dah sape si dia....kih3...


    :)

    ReplyDelete
  2. AHAHAHHA...sure dpt teka!...nnti smbg...ingt xde org tunggu...;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahakzzzz, for sure ade, cehh, glamour u!

      :D

      cepat sikit cik kak, jgn dah ade baby baru nak cite...

      :D

      Delete