Thursday 18 October 2012

eh munga la!

sebagai seorang perempuan,,,,yang dalam hidupnya tak pernah dapat bunga,sekali dapat bunga terasa macam

SEPERTI KERA MENDAPAT BUNGA...

apa yang perlu aku buat dengan bunga ini?? masukkan dia dalam jar berisi air?
adakah dia akan terus berhidup?? 

Saya sangat suka bunga,,suka sangat-sangat! especially bunga rose yang indah dalam jambangan!
cantik je merah menyala! BUT!! can u count the price for a bouquet of flower? tak payah banyak-banyak..12 kuntum dah cost u about RM100...and sometimes over than that!...

Af is sometimes is unexpected,,hantar bunga sampai ke maktab! nak sorok dalam baju besar plak! bawa pon macam kelam kabut nak sembunyikan dari orang..MALU KONONNYEE! :0

sebab merajuk,tu yang dia hantar bunga time tu..in my opinion,fresh flower does not symbolise that someone  is romantic ok..

BUT FOR ME,,IT IS JUST LIKE A WASTE..sebab!! dia akan layu jugak!!.
bila dah layu,apa awak nak buat dengan bunga tu? potong-potong jadi potpouri ke? macam zalim kan.
By the end,its hanging upside down at the wall ;p BUT STILL CANTIK..

Why dont u save ur money for something which is more valuable.Whatever it is,saya sangat menghargainya sayang ku!,,tapi lepasni kalau nak bagi bunga tanya saya dulu nak tak bunga? ahahahaha....
Untuk masa ini,cukup sekali sudah,sebagai experiment untuk hati mengalami perasaan vangga mendapat bunga hokay.Terfikir juga harga bunga yang sampai 99 kuntum tu,,sometimes its cost u more than RM500! nampak tak betapa aku survey harga bunga.AHAHAHAH! LEBIH BAIK BAGI SEKETUL CINCIN EMAS.ADE HARGA and SANGAT BERNILAI U OLLSS!...tak ade nak layu-layu pon cincin tu,siap melekat cantik je kat jari DAN paling penting harga emas semasa,kot la tetiba nak jual tukar yang baru kan! pernah 1g sampai 1.85 kot! boleh kira kalau cincin tu berat 2.2g pon dah cukup dah.Boleh buat belanja dapur bayar bil sikit-sikit..ok SORRY otak saya terlalu berfikiran jauh!...

2.2 x 1.85 = 4.07 = RM407
(if not mistaken cara kiraan mcm ni,sebab dh ulang2 p kedai emas)

Boleh tak nak bagi pesanan kat perempuan,,CAN U THINK OF SOMETHING WHICH IS VERY VALUABLE? I ve talk to Af regarding this,and he is very alright about that! ahahaha..mesti la suka kan tak membazir duit dia DAN buktinya,dia telah membuat keputusan bijak dengan memanjakan kekasihnya ini dengan memberi pakej facial treatment 12 step which is i guess pricey tapi berbaloi! AKU LEBIH SUKA HADIAH-HADIAH SEBEGINI!..tp aku belum pergi lagi sebab tak sempat.InsyaAllah before wedding akan zasss ke lokasi NB Beauty Spa.Bagus dan bijak bakal suami saya! Nampaknya awak turut menjaga penampilan saya..TQ so much dear!... TUNGGU SAYA KERJA DULU EK,BARU BOLEH BUAT SURPRISE KAT AWAK..kesian awak kan Af  =,='.

Af siap-siap pesan,hadiah bunga kali ke2 adalah time awak konvo nanti ok.Hahahaha..I m very ok about that.Kot ada hadiah sampingan kunci kereta dalam bunga tu lagi sayang lebih.Selalu terfikir,agak-agak dah tua nanti dapat ke bunga-bunga tu,,,silap-silap bunga depan rumah pakej dengan pasu dia bagi..ahahaha.Terkadang masa bercinta,kena letakkan diri kita dalam realiti kehidupan yang sebenar.Pengajaran banyak mengajar,trust me! 

 cantik kan! tapi cantik hanya seketika 
(eye beg 2kg abaikan)

Farah cakap kat rumah nenek dia,selalu buat ulam bunga rose AND guest what,,,aku ambik satu kelopak then kunyah pastu telan.Sebab bunga ni bau dia macam dakwat.Keinginan tinggi untuk merasa,adakah rasa dakwat pada bunga tu.Lepastu lidah merah,gigi pon merah...Lepas dah telan baru teringat,ni bunga kat kedai bukan macam kat kampung selamat lagi berkhasiat.Ni bunga orang dah spray racun bagai bagi segar!! Nasib ok lagi sampai hari ni...memang tepat sangat perumpamaan bagai KERA MENDAPAT BUNGA DI APLIKASIKAN MENJADI BAGAI DILLA MENDAPAT BUNGA!...hye Af! lupa nak bagi tau,saya telan bunga tu..ahahah ;p

LAGI SATU,BUNGA MAWAR DAN BUNGA ROSE TAK SAMA YE..tapikan bunga mawar in english bukan rose ke? sampai hari ni aku blur!!


BUNGA YANG MEKARNYA SEKETIKA,TIDAK SEPERTI BUNGA DI DALAM HATI YG MEKAR UTK KEKASIH BUAT SELAMANYA.
(ok biar aku sorang je faham peribahasa tah pape ni)




No comments:

Post a Comment